torstai 5. syyskuuta 2013

heissan!
viimeviikolla siis purimme moottoria joka oli nissan primerasta. Ja eilen sitten aloimme kasata tätä moottoria. eli ensin puretaan moottori ja katsotaan että kaikki on ookoo ja sitten kasataan se takaisin. :)


viivi ahkerasti purkaa mottoria.
tässä on moottorin rattaat jotka pyörittävät mäntiä.

tässä näkyy sylinterin hoonausjälkiä.

nyt sitten ovat mäntät pohjasta irti

tässä on nyt osia primeran moottorista. rattaat, kansi ja nokka-akselit


tässä on sitten tiivisteitä joitten päällä on ollut nokka-akselit ja tämän osan nimi on sylinterikansi.
tässä on nyt sitten venttiilin paininkuppeja.


'
tässä on nyt kiertokanki.



nyt ovat mutterit ongittu ja irroitettu. ja tolla oikealla näkyy männäntappi.

tässä on otettu nyt rattaat pois



noniin osia on jo saatu irti paljon. tässä on nyt sitten rattaat, ketjut, sylinterin kansi ja nokka-akselit.


tässä sitten laitetaan mätntät paikoilleen
nyt sitten on männät takaisin paikoillaan. :))

 laitetaan sitten rattaita paikalleen :)

juu elikkäs nelitahti moottori toimii niin että imuventtiili aukeaa ja imee ilmaa ja bensaa sisään ja mäntä laskeutuu (tämän tahdin nimi on imutahti). sitten mäntä tiivistää ilmaaja bensaa ylöspäin (tämä tahti on puristustahti). sitten kun ilma ja bensa ovat tarpeeksi tiiviissä tilassa sytytystulppa sytyttää tämän seoksen ja mäntä lasketuu alas taas (tämä on työtahti). jonka jälkeen kun kaikki bensiini on käytetty poistoventtiili aukeaa ja mäntä työntää pakokaasun eteenpäin (poistotahdiksi kutsutaan).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti