torstai 22. elokuuta 2013


Morjenstaaa!!
 tänään oli tosi mukava päivä! aloitimme heti taka renkaiden pois otolla ja sitten rumpujarrujen huollolla. Purimme siis koko rumpujarrun. ensin rengas irti sen jälkeen rumpujarrun kansi irti ja siten huomasimme että laakeri oli räjähtänyt ihan osiin ja purimme sitten muuten jumpujarrun jouset irti ja jarrulevyt pois ja pojat joutuivat sitten kesken päivää hakemaan laakeria ja sillä välin minä pesin rampujarrun kantta ja sitten katsoin miltä jarrusylinteri näyttää ja selvisi miksi jarrua ei saa painaa, jos sitä rassataan. Sillä jos rupeet painamaan jarrua kun sitä rassaillaan se puhaltaa jarrusylinteristä mäntän ulos.


joo elikkäs tässä poistetaan rengas normaalisti. Ja Antton ahkerasti töissä :))

tässä on sitten rumpujarru jonka kansi irroitetaan pois.

eli tässä aloitetaan irrottamalla rumpujarrun keskellä oleva kupu.

tässä sitten näkyy huonosti mutta tuolla sisällä on laakerit.

noniiin tässä näkyy rumpujarrun kannen alta löytyvää sisältöö eli jousia ja jarrulevyt.

nyt sitten on irroitettu kaikki sekä jarrulevyt että kaikki jouset ja rasvasimme tämän jälkeen jarrujen säätelevän osan että se liikkuu mutta ei liikaa.

tässä om siis jarrusylinterit ja tuo musta rinkula on mäntä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti