maanantai 9. syyskuuta 2013



moikkamoii! tässä tulee sitten asiaa ohjauksesta ja sen osista :)


 tuo iso mökkylä on sitten ohjaustehostin.



tässä tuo pitkä "putki" on nimeltään ohjauspylvään putki.
tässä on ohjauspylvään asennon säätövipu.


tämä iso putki on kokoonpainuva akseli. ja tuossa päässä vasemmalla on ristinivelliitäntä. sitten nuo palkit missä on rakseja ovat nimeltään ohjaupylvään joustoliitos.


tässä tuo pitkä on ohjausakseli.
tämä on sitten ohjausvaihde.
tämä on raidetanko. tuossa mistä lähtee tollainen mutteri on raidetangon pää.


elikkäs ohjausliike siirtyy ohjaustangosta ohjausakseliin ja siitä murrosnivelen kautta ohjausvaihteeseen joka siirtää sen hammaspyörään ja hammastankoon, josta ohjauliike siirtyy raidetankojen ja nivelten välityksellä pyöriä kääntäviin olkavarsiin. ja näin sitten auto kääntyy. :))


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti